Title:何かになる前に/Before I become something
Size:F100号 Material:キャンバス、アクリル絵具、油絵具、クレヨン /Canvas, Acrylic paint, Oil paint, Crayon 作家プロフィール和良品美桜 Warashina MioYour Concept and about your art work立体の物でも平面作品でも、私が作品を作りたいと思うきっかけの一つは「流れ」や「ゆらぎ」(ふらふら、ユラユラ)の中にあります。どうしてか分かりませんでしたが、考えながら作品を作るうちに少しずつわかってきたことがあります。私の思う流れやゆらぎとは、植物の芽や木の枝が伸びる様子や、空気や重力などの様々な自然の影響を受けて描か れる軌跡のこと。そしてそれは、人間の体を媒介としても生み出せるものではないか、ということです。今回の制作では、そういった考えを元に“線”を意識しました。見たものの形から線を抽出し、フリーハンドでなぞるときの揺れを損なわないように描きます。モチーフがなにであったかよりも現れた線の心地よさを残したいと思っています。一方で、心象や感情など目に見えないものも線の集合によって表せないかと実験もしました。 輪郭線や稜線などは、現実にある物体には存在しないものです。あるのは、溝や淵や面です。つまり、“線”とは人間の生み出した物なのではないでしょうか。そんな線の面白さが 追及できれば嬉しいです。 When I feel like making my art works, either they are three-dimensional objects or flat works, one of the reason for them are "the flow" or "the sway". I didn't know why, but I was thinking about it when I was creating my work, and I started to get it. The flow and the sway that I think are when the buds of trees and branches grow, or the picture of trace of receiving various kinds of influences from nature: air, gravity, and etc. And maybe, they can be created from the human bodies, suppose intermediations. In this work, I paid attention to 'the lines' based on those thoughts. I extracted the lines from the forms of what I'd seen: drew not to miss the flow when I traced them by freehand drawing. Rather than what was the motif, I wanted to leave the comfortableness of appeared lines. On the other hand, I tested if I could express the things that we cannot see such as images and feeling, by group of lines. Outlines and ridgelines do not exist in the real objects. What we have are ditches, depths, and surfaces. In other words, lines might be the objects created by humans. I'd be happy if I could pursue those interesting lines more. |
和良品美桜 Warashina Mio作家プロフィール作家 国籍:日本
|